12 November 2011

Bila my SGS upgrade ke gingerbread 2.3.4

di taip oleh Myee at Saturday, November 12, 2011
bila semalam tengok CAA update status cakap dah upgrade ke gingerbread, aku pun mesti lah nak jugak. cari software samsung kies dekat internet, mula lah try buat. Mula-mula kena lah backup gambar ke pape yang penting. Bagi aku gambar je yang penting dalam tepon ni. lain tak pun. 



Gambar masa tengah upgrade. Mula macam nebes gak la. Sebab penah tepon hang tak kuar pape. Tak sempat backup. Pastu de lah mamat dekat opis ni teror godek-godek tak sampai 30min da boleh hidup. Aku pun belanja la mcd dekat dia. Berapa lah sangat kalau hantar dekat kedai mau rm50 kena cas. Ni bukan tepon aku. Tepon zatul. Sama je dengan dia cuma screen protector aku lagi cantik lah. Diamond gitu dengan dekat butang tengah tu ada sticker gedik-gedik. Bila dah siap tengok aku punya 2.3.4. Zatul punya 2.3.3. Apa beza tah. So sekarang aku punya telefon sudah menjadi samsung galaxy plus la. Sebab bateri sudah berdiri. Bila try data plan, tak boleh. Tengok setting dah lari. Nasib baik aku ada tulis dulu. 

Celcom 3G internet setting :
Name : Celcom 3G Internet
APN : celcom3g
MMS proxy : 10.128.1.242
MMS port : 8080
MCC : 502
MNC : 19
APN type : default,mms + internet

P/s: kalau ada duit lebih macam nak beli galaxy note. Tapi aku tak pun arkitek ke apa. Sebab tu untuk lukis-lukis, tulis-tulis. Aku tulisan pun tak cantik apatah nak lukis. Dulu berangan nak jadi arkitek. Tapi bila subjek lukisan kejuruteraan je suruh skandal dulu-dulu lukis, memang tak jadi lah kan. 



0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com