27 November 2013

Bila projek sudah berakhir

di taip oleh Myee at Wednesday, November 27, 2013
Projek ni dah tutup akaun. So tengah repair apa yang patut. Datang opis pun ikut suka. Buat kerja pun malas. Sebabnya otak tak boleh nak fikir kalau tak pressure. Eh.. Yela.. Kalau dah last minit, semua jalan, yang tak jalan semua ok.

Sejak dah akhir macam ni, semua main tarik tali. Kena support projek sebelum atau masuk team lain. Aku taknak support sebab taknak baca coding orang. Lagi-lagi orang hebat, coding hebat gila sampai tak tahu nak godek dekat mana. Aku benci tengok, aku buat baru je. Dah confirm aku tak join support,  kompem la masuk projek baru. Tiba-tiba masa lunch, aku gatal pergi tanya team report. Yela tengok dorang balik on time, pastu macam senang. Dorang offer join team tu.

Sudah serba salah, sebab team tu ramai ibu mengandung dan dorang tak ramai. Tapi leceh gak sebab semua projek dorang handle. Semua table nak kena fikir, semua report nak kena keluarkan, semua site kena pergi kalau macam tu.

Entahlah. Macam tak pulak. Team developer masuk projek lain, framework lain. Kitaorang ramai. So boleh la nak berusaha sama-sama. Team report kena hebat sql. Database aku repeat kot. Sebab lecturer tuntak bes. Left join, la outter join la. Assignment dok copy orang punya, tak pernah buat, tetiba kerja tu aku nak buat, memang tak la. Sekarang ni pun, sql aku asal boleh. Janji kuar apa yang aku nak, dah boleh jalan. 

Entahlah. Stay je sebagai developer je la sampai kawen. Nanti dah kawen, fikir lain pulak.

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com