16 May 2013

Bila bercotton candy @ alis tembikai

di taip oleh Myee at Thursday, May 16, 2013
oh ada jugak orang baca belog aku yang meroyan mengarut tah pape. dia nak tau pasal mesin cotton candy aku. beli dekat online je. groupon kot ke mana tah. lama jugaklah tunggu. ingat orang tu da tipu, memang aku tak halal kan lah. dekat sebulan lebih gak tunggu. emel lambat je dia reply. nasib dia reply.

ari bila tah ada makan-makan rumah opah, so aku pun beria lah bawak mesin ini. malam tu sibuk dok cari gula dia. macam nak berniaga pasar malam. dok google dia pakai gula apa. dia tulis omputih kita mana nak tau sangat jenis gula dalam bahasa omputih. tau gula pasir kasar, halus, gula castor, gula icing. 

dah tu aku guna gula pasir halus, dok letak pewarna. yelah nak cantik macam dekat pasar malam tu. colorful kot.


tu dia dah boleh berniaga pasar malam kot!

tak dan nak besar, sepupu kecik dok beratur tunggu aku punya cotton candy. 

masa dapat barang, instruction dia tulis bahasa cina ke apa tah. tapi bukan english la. dah susah pulak tak tau. google gak cara nak buat, tengok utube bagai lah

takde la susah pun, masukkan gula, pintal je lidi tu sampai dapat besar mana nak!





macam ni lah cara dia. masa mula pas letak gula tu, gula tu terbang, so kena hati hati sebab panas dan agak bersepah jugaklah kan! aku punya mesin sama macam video atas ni. so sama je cara pembuatan dia. 





ni orang dah expert. seronok betul. macam - macam design ada! nanti cerita pasal mesin popcorn pulak ye!

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com