17 May 2013

Bila melawat istana negara

di taip oleh Myee at Friday, May 17, 2013

Istana negara lama ni dorang dah jadikan muzium. Dari raja yang keberapa duduk tah. Yang aku tau last sekali raja selangor tu yang kawen dengan aisyah. Aku ingat sultan tu mangkat masa birthday aku pada tahun berapa tak ingat, yang pasti 21 november. Dulu aku kerja dekat sentul hari-hari lalu. Tengok dari masuk percuma sampai lah kena bayar





Jalan jauh gak dari kaunter tiket ke atas. Dorang sepatutnya sediakan buggy. Letih weh jalan naik ke atas dengan aku stamina lemah gila ni lama tak senam. Berpeluh keti dan suruh boipreng tolakkan. Kena diet gila gila ni!



Bilik bacaan aisyah cantik! Bilik air dia dengan agong asing ok. Aku cerita dekat mak aku cakap bilik air dorang asing, mak aku cakap laki tua busuk! Ehhhh??!

Tak dapat bayangkan life dorang macam mana dalam tu, office lah pe lah kan. Tempat letak aircond dia siap almari kayu yang cantik sampai ko takkan perasan dalam tu aircond. Tau sejuk je. Bilik persalinan besar yang banyak cermin tu.eh takde pulak dia tunjuk baju dorang.

Oh kamera tak dibenarkan ye, sebab tu takde gambar dalam tu. nak amik curi-curi malas. 
Pintu masuk dia!


Oh kat luar tu hulubalang tengah bersilat nak tukar shift untuk jaga pagar depan tu. setiap hari kol bape tah dorang akan bersilat, tapi masa aku nak balik tu kol 3 dia tukar shift. Ada mamat hensem kot!

Lepas dorang dok bersilat bagai depan tu, orang yang dok jaga pagar tu kena tutup pagar tu pulak. Kawan yang lain dok gelak. Best jugak keje macam dorang ni. Takpelah janji boleh buat duit.


Tamat sudah pergi melawat istana negara. Nak bawak anak pergi sini nanti. cerita pasal tugu negara dan memorial tun abdul razak pulak lainkali.

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com