05 October 2013

Resepi cheesecake biskut asal boleh

di taip oleh Myee at Saturday, October 05, 2013
Resepi dari cik epal. Aku guna apa ada. Dia pakai biskut lain, aku pakai biskut lain.  Weetameal je yang ada. Ni pun nak abiskan stok.

Ingatkan banyak. Tak banyak pun. Dapat 3 lapis je. Macam tak tebal pulak. Takpe 1st time try.
Biskut ikut suka ko nak berapa tingkek. 

Biskut den botingkek tingkek

Susu pun ikut suka. Aku letak tak banyak pun. Letak tengok cantik je dengan cheese aku tu.

Cream cheese ni balance buat kek zaman bila tah. Tengok elok lagi. Hentam je lah. Ada setengah lagi. Aku guna suku jek.

Nestum takde. Nestum 3 in 1 pun jadi lah. Asalnya, kalau takde nestum aku nak guna milo. Sedap jugak milo. Masa nak angkat mixer, aku terjumpa. So bedal je lah.

Mixer ni guna untuk pukul cheese dengan susu. Mula-mula masuk cheese tu kasi kembang, dah tu masuk susu pulak

Susu ni guna nak main celup-celup biskut. Untuk kasi lembik biskut kot. Tahhhh. Pakai low fat milk konon padahal tu belen yang ada. Stok breakfast aku katanya.

Main celup biskut, pastu susun atas tray. 


Dah susun lapis dengan cream cheese tu, tabur dengan nestum. 
Buat botingkek tingkek. Makin tingkek, makin sedap lah kot. Aku biskut tak banyak. So cream je lebih. 

Pastu masuk peti semalaman. Hasil tunggu esok. Tak sabar nak tunggu



Oh btw, mak aku tak ada dekat rumah. So aku berpesta lah masak itu ini. Esok masak ikan pekasam pulak! 

Yummehh






0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com