04 October 2013

Bawak bekal

di taip oleh Myee at Friday, October 04, 2013


Hari baru 4hb oktober. Duit belanja aku dah tak banyak untuk menampung perbelanjaan. Nak kata tak buat budget, dah buat. Banyak lari budget dekat kereta baru. Bulan-bulan bayar setengah dari gaji. Bayar insurance dah berapa, bayar asb lagi, bayar hutang lain lagi. Tolak tambah tinggal seratus dua ratus. Tu tak kira duit minyak lagi. Nasib baik ofis belakang rumah je. Dah takde duit, payah nak berjalan.



So aku golongan mana? Fakir miskin ke? Hmmmmmm.. 


Maka mulai semalam dan seterusnya memang kena bawak bekal. Bekal pun apa lah sangat. Nasi goreng bodo- bodo aku masak. Tengok ada belen nasi semalam dengan sardin, aku masak lah. Malam tadi ada masak nasi goreng. Aku tak makan. Amik bahagian untuk aku, simpan untuk bawak bekal esok. Tu belum bawak hotdog ke sandwich crabstick lagi. Menu simple je lah mampu. Bangun pagi pun liat, ni pulak nak masak beria. 

Berangan nak buat bekal cantik- cantik. Hias macam macam bentuk


Gigih nak buat bekal macam ni! Kalau ada anak, buat macam ni, mesti lagi seronok. Kalau buat gini untuk laki, mau kena gelak dengan member dia! 




0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com