05 December 2011

bila seorang lagi kawan bertunang- nurul emieza

di taip oleh Myee at Monday, December 05, 2011


Dapat mesej dari bakal tunangan orang cakap homestay di sponser, maka gembira lah sangat hati ini dapat berjumpa kawan-kawan yang di rindui.. Rindu ke? Over je. Padahal macam baru je jumpa. Trip kali ini ke melaka. Awal tahun pergi azreena tunang dengan naik bus sahaja, kali ini naik kereta pulak sebab fikir takde sapa nak layan amik dekat station bus. So discus naik lah kereta paling best antara kawan yang ada adalah mazda. Hebat siot. Yelah takkan naik bibah mbm i tu. Semput pulak nak pergi melaka.

Mula plan tu azreena ajak dekat mesej fb. Seperti biasalah, lau tak sakat dia memang tak seronok hidup aku. Cakap emi tak ajak lah, nak merajuk lah tu la ni lah. Saje nak kacau dia.

Hari yang ditunggu nak tiba. Aku cakap dekat bapak aku yang nak pergi melaka dengan kawan. Mak aku tak caya. Aku benganglah. Kawan aku dah nak tunang ,kawen,ada anak,aku pulaka macam budak kecik kena kongkong. Stress oi. The next day antar aku rumah nadia dan makesure betul aku g dengan nadia! Oh..sangat 5tahun umur aku.

Gerak lambat jugak sebab singgah mcd,pastu yummies pastu jumpa abang botak pulak. Beli mcd untuk bekalan sebab masing kebulur tak breakfast. Yummies beli barang coklat. Yelah aku takde mood. Pagi tu buat coklat tak nak cair. Memang spoil lah kan. Pergi jumpa abang botak buat ape tah. Lupa dah.

Sampai melaka sesat lah kan. Tak tau jalan. Konon ada papago tapi macam apa je sebab masih dekat kl. Menyusahkan je. Sampai pergi rumah emieza. Tolong ape patut then siap semua gerak pergi homestay. Sebelum nak maghrib tu aku buat coklat. Sebab malam nanti balik merayau penat pulak. Siap mandi pergi jonker street. Best macam ada. Tak puas jalan. Rasa macam zaman dekat dungun je. Lapar pergi umbai. Dalam hujan lebat tu cari jugak. Sotong celup tepung punya pasal. Tapi part paling best paw azreena. Yelah dulu masa dia dapat jpa mesti dia belanja. Ni tau lah nak kawen. Kedekut pulak ye. Malam tu azreena seperti biasalah tido menyempit tengah-tengah. Aku yang beralah ke dinding. Bangun pagi tu memekak alarm dia. Aku amik tepon campak dekat dia,terus tido  bilik lain. Hahaha

p/s: tak larat nak cerita. Sambung nanti ye

Published with Blogger-droid v2.0.1

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com