05 December 2011

bila boipren kawan telefon

di taip oleh Myee at Monday, December 05, 2011
Ada sorang kawan tu dia ada skandal. Tapi seperti biasalah skandal je kan takyah nak cari hensem ke ape ke. Sebab skandal ni sekadar macam luah perasaan bila gaduh dengan boipren, teman kuar, makan, gayut dan sewaktu dengannya. Dulu aku pun pernah ada jugak. Tapi time tu aku single. Kira skandal gak ke?lantaklah. Tapi selalunya yang sudah berpunya tu selalu macam buruk kan gelpren or boipren dorg. Konon tak memahami lah ,membebel lah, kongkong la. Macam ada je tak kena dengan pasangan tu. Tapi yang aku tak paham, nape korang still dengan pasangan tu.

Kisahnya kawan aku pompuan.. Ada skandal lah. Tak ensem pun. Boipren dia lagi ensem aku rasalah. Tapi kadang tu hidup ini tak adil. Bila pompuan tu baik, laki tu perangai cam taik. Bila laki baik, pompuan pulak perangai cam taik. Alkisahnya terkantoi dating dengan orang lain. Call aku macam mintak tengokkan si gelpren. Lau orang perasan cantik memang susah kot. Aku cakap lah dia kuar ramai. Cover baik punya member cakap gelpren dia sayang dia bagai. Boleh pulak dia cakap dekat aku,  bukan sekali dia buat macam ni. Banyak kali.. Sedih doh aku rasa. Kenapalah lelaki sebaik itu dapat perempuan macam ni. Kawan aku ni taklah teruk sangat. Cuma bosan dah hubungan tu lama sangat. Kalau kau tak pandai menghidupkan balik hubungan tu, tak tahu nak kata apa. Tahlah.. Susah aku nak jumpa laki macam tu untuk aku. Ni pula member sendiri buat macam tu. Yelah kisah aku dulu-dulu pun sebab dorang curang...sedih kot perasaan tu. Kalau hati dah tawar,buat macam mana sekalipun kau nak balik dekat aku, memang aku taknak. Takut kau kecewakan aku balik..rasa macam orang bodoh je bila macam tu. Bertimbang rasa lah sikit. Fikir hati orang. Kalau kau kena balik macam tu sanggup ke? Tapi takpelah. Kalau korang tak buat macam tu, mungkin aku takkan bersama yang sekarang.

Aku harap yang sekarang tak buat macam ni lagi. Takut hati ini dah tawar,kau pujuk macam mana sekalipun, aku tak akan maafkan. Andai kau sedang curang dengan aku tinggalkanlah sekirannya ingin bersama aku. Andai kau ingin bersama dia, tinggalkan aku sebaik kau baca ini. Pergilah bersama dia yang mungkin lebih membahagiakan. Hapuskan semua kenangan dan impian bersama dan jangan sesekali datang mencari aku kembali...

p/s:kadang kenangan lalu banyak mengajar kita erti kehidupan,erti pengorbanan,kesetiaan dan kejujuran dan semakin kuat untuk menjalani hidup tanpa dia disisi



Published with Blogger-droid v2.0.1

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com