19 September 2012

Bila masuk ofis

di taip oleh Myee at Wednesday, September 19, 2012

Hari jumaat aritu aku stayback konon nak siap kan kerja tapi tak siap pun. Kol 6 balik rehat,mandi dan hantar faris pergi tuisyen. Kol 8 siap nak pergi ofis balik lah kan. Bapak aku macam biasa sibuk nak hantar lah tu lah ni lah. Serabut. Antar dia pergi surau then amik faris. Lapar singgah old town. Aku boleh claim lah nak makan apa. Dah siap makan,malas hantar faris paksa dia balik rumah jalan kaki. Lantaklah. Dah belanja makan,sendiri mau ingat lah.
Yang ada budak praktikal,ramai la gak. Bos pun ada. Menjelang kol 10 ramai tewas. Aku masih bertahan. Discus dengan supervisor dia cakap takpayah pulak modul aku tu. Suruh gabung buat modul lain pulak. Aku dah sampai buat 5page kot selama sebulan lebih dengan function search,insert bagai. Now kena buat lain pulak. Jenuh aku nak faham flow lain pulak. Boyfie pulak dok call bebel. Risau lah tu. Bukan si romeo tu ada. Lau ada aku tak borak or cakap sangat dengan dia. Otak aku dah serabut. Melayan gedik dia memang kena marah lah jawabnya. Lagipun remeo buat kerja terhegeh-hegeh. Dah 3kali gaji kot dia tu still page yang sama. Takpaham aku. Sibuk nak cari kerja lain. Yang basic pun kau tak leh,taktaulah nak cakap camne.
Budak2 praktikal lapar,dorang cal mekdi kol 12.konon 45min hantar. 1230 call balik cakap kena tunggu 2jam. Watde! Alasan rider takde. Kol 3lebih gitu dah pening2 tengok code,zura nak tido pulak,budak2 kebulur. Dorang pergi makan,tinggal aku,zura. Dah rasa tak bes,ajak zura balik. Yelah seram pulak kan. Balik terus tido. Tak fikir apa dah.
Masuk opis dapat mainan chicky meal. Dorang belikan aku makanan. Tapi aku takde. Baik betul budak2 ni. Macam tau jek aku suka mainan budak2. Ingat nak belanja dorang sebab ada tolong aku gak, dorang last bulan 12. Aku kena dok putrajaya pulak bulan 11 nanti. Macam mana yer.....

Published with Blogger-droid v2.0.6

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com