09 September 2012

Bila cerita pasal rumah

di taip oleh Myee at Sunday, September 09, 2012
Riuh pasal nak beli rumah ni. Sakit pulak hati ni kan. Kadang nak je cakap tak payah lah beli sekarang. Lagipun tak pasti nak duduk mana. Tapi aku beralah lau memang aku takde jodoh dengan dia, kurang-kurang ok lah dah dia beli dekat johor tu kan. Papehal senang. Takkan nak suruh beli dekat melaka atau kl. Memang taklah. Lau ada jodoh pun aku beralah kena duduk sana dan cari kerja lain.
Tapi yang bengang orang sekeliling dia. Dok psycho dia "ada ke kau duit nak bayar 1k tiap-tiap bulan?" "senanglah bini kau cuci kaki jek!" dan macam-macam helah lagi. Lepastu mamat ni serabut lah fikir pasal duit. If jadi dengan aku or sewaktu dengannya, aku as BINI or ISTERI mesti la tolong kan laki aku. Paham gaji masing-masing bukan 10k pun. Alah aku bukan jenis "eh tu tanggungjawab kau suami sediakan itu ini". Please la aku takde lah nak berkira sangat. Lau orang berkira dengan aku, setiap sen pun aku akan berkira balik.
Tahla. Nak bayar tu aku leh je. Tapi untuk sekarang share bayar, no way. Sebab takde ape2 hubungan. So kawen dan sama-sama fikir dan kira duit macam mana nak setel kn hal pasal rumah. Yang lagi bengang dia ada loan lain untuk tolong orang. tu yang aku geram sangat sebab orang tu pun argue lah "kau sanggup ke nak bayar". Lau aku ade dekat situ memang kena sembur lah "sanggup lau kau setelkan hutang kau kat aku!". 
Tahla. Kadang tu susah de orang sekeliling yang tak bagi semangat. Bagi menjatuhkn semangat tu memanglah ramai. Hope dapat bertahan dengan karenah orang ramai.
p/s: geram yang teramat T_T
Published with Blogger-droid v2.0.6

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com