16 February 2010

Cerita Tentang Kereta

di taip oleh Myee at Tuesday, February 16, 2010
masa kecik-kecik dulu aku selalu berangan nak kereta besar la, kaler pink la, sporty la dan macam-macam lagi. sekarang ni da besar pun masih tak mampu lagi nak beli kereta. bukan apa, kan masih belajar lagi. tapi baru-baru ini, jumpa kawan-kawan lama, mereka macam sudah berjaya je. da mampu beli kereta sendiri. ini yang buat aku jeles dan tak sabar nak beli kereta. tapi kereta apa tah. kerja pun tak tahu lagi kerja apa. sangat jeles dengan mereka ini.

1. Suzuki Swift
stylo seh. macam mawi menang AF itu hari.. cepah yang pakai. kerja? stewardess. memang layak pun jadi stewardess. cun melecun. dari sekolah lagi. single but not available kot.




2. Lancer evo
cayalah beb..tuan empunya AC..ac tu nama manja dia..nama sebenar firdaus ac. kerja? Pilot MAS (dulu..sekarang HK airline kot) status: sudah berpunya. tapi sekarang tak tahu la pulak..

3.Honda City
baru amik dow..mileage pun baru 12k.dia punya kaler hitam.no plat sangat lah tidak perasan sebab teruja naik sampai lupa nak tengok no plat. Khairil punya. kerja dia cakap co-pilot airforce. status: belum berpunya. dia cakap dia bizi. takut takde masa nak dating. pastu nak buat contract dengan aku 6 tahun..hahaha..aku on je la.


4. mini cooper
tak tahu la iqbal punya ke gf dia punya. budak-budak ni cakap gf dia anak somebody la. de sri-sri.. aku bunga SERI pagi tak kecoh pun. tapi papehal memang aku suka gila kereta ini. 

5.myvi
has punya kereta.kerja MAS. status: married. tak kisah la kereta pape pun janji harta dorang kan. umur 24 mampu la nak beli even hutang pun. has punya sudah accident. so patah kaki la dia dok rumah. abang  zam saje je bagi accident kete ko.hahahha..suruh ko dok umah diam-diam...


lastly ini kete aku. viva ez. tak reti bawak manual. akibat jeles sama viva elite, bapak aku tukarkan rim sama dengan viva elite. bapak aku bagi pinjam je. nanti sudah abis belajar sambung bayar. so tak nak sambung bayar takyah la kerja. belajar lagi. aku tak perlu susah-susah cari duit untuk bayar kereta. tapi perlu bersusah untuk belajar sungguh-sungguh supaya tak kecewakan mak bapak aku..anyway terima kasih trillion sebab bagi pinjam kereta ini seumur hidupku.

4 pujaan hati:

Nadiene on February 17, 2010 at 1:10 PM said...

xpew...

ko simpan duit tu dulu k..

nanti dah byk beli cash jew, huuh

Myee on February 17, 2010 at 11:10 PM said...

tu la pasal..hmmm..xpela..lom tibe rezeki aku lg..
;)

BuDakHutaN on February 19, 2010 at 10:54 PM said...

yup2x.. kolek2 duit dulu.. hahaha.. aku beli kelisa jak.. kiut gak keta tu..hehehe

Unknown on February 20, 2010 at 12:10 AM said...

mmg cute pn kelisa
senang parking ape.. :)

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com