21 January 2015

Budget Trip Ke Phuket Krabi 2014 - Part 5

di taip oleh Myee at Wednesday, January 21, 2015



Pagi bangun awal sebab nak last round pusing Ao nang. Cari barang nak habiskan Baht katanya. Macam biasalah naik tuk tuk. Turun lalu kedai souvenir. Makan pancake. Aku dok sibuk cari kacang. Mak aku kirim. Jenuh pusing semua kedai. Ada kedai tu, jual kacang tu. Tapi berhabuk dan dekat nak expired. So tak beli. Ain dah nak lepak pantai. Amik feel. Aku sibuk cari kacang. Deela dengan taty cari beg. Deela dok nak beg, aku suruh je beli sebab nanti dah balik dok teringat kan susah. So dia pun beli jugak beg yang dia nak tu!


Pusing aku jumpa 7eleven. Dapat gak air jelly aku tu. Beli buat stock boring kat airport. Harga 10Baht. Kang mengidam, boleh jadi alasan nak ke Thailand lagi. Lunch sesiap sebelum balik ke hostel. Van datang pukul 3. Flight pukul 5 macam tu. Memang tak kejar masa hari ini. So free and easy bak kata orang.

Van itu untuk kami berenam. Jauh jugak dari Aonang ke airport. Dapat pejam la jugak mata. Airport Krabi ni lagi cantik dari Phuket. Dalam dia ada ciri-ciri moden la jugak. Tengok ada balance lagi Baht. Pusing-pusing kedai kat airport jumpa kacang yang aku nak. Aku beli la 2 botol. Aku rasa agak mahal sebab dekat Kelantan boleh dapat RM15 tiga botol. Ini satu botol 70Baht. Maknanya RM7 sebotol! Ni yang nak pergi kelantan lagi!

Macam biasa airasia delay. Nak abiskan line internet pulak layan korea. Internet dorang sangat laju. 512kbps takde sangkut tengok The Return of Superman tau!

Sampai KL dah pukul 8. Pegi dinner dengan mereka sebelum berpisah. Ain buat drama lagi, telefon dia hilang! Entah macam mana boleh hilang tah. Sebelum tu elok je dia dok whatapps mak dia cakap dah sampai. Sedar-sedar dah takde! Macam-macam. Permulaan dan pengakhiran trip kisah ain je. Konon nak naik bus, sebab jimat la rm10. Tapi dah lambat, terpaksa naik erl RM26.50 turun di bandar tasik selatan.

Berakhir sudah trip phuket - krabi 2014. Tahun depan nak pergi mana pulak uolls?





0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com