01 May 2012

Bila interview through skype

di taip oleh Myee at Tuesday, May 01, 2012

Sekarang zaman dah moden. Kau tak payah keluar hias cantik-cantik makeup tebal, pening nak pakai baju apa yang sesuai, kasut heels bape inci, semua tu lah. Dengan ada internet kau boleh diinterview untul dapatkan kerja. Tapi aku ni interview untuk dapatkan projek php. Aku memang malas nak interview bagai kena tanya soalan yang mencabar minda ni. So sebab nak tambah duit lebih boss aku suruh je interview.


Aku tak prepare sangat pun. So videocall dengan orang tu. Cakap pumpang pumpang malas aku nak fikir. Dia soal aku jawab. Sebenarnya dia interview sekali dua orang. Senang sikit. Boleh aku nak ngelat sebab aku basic php pun tak ingat sangat. Setakat post get pun tak pasti. Dengan <? php ?> tu je lah yang aku tau. Aku nebes cakap omputih terabur lah. Kadang tu line tak clear. Boleh nak sambung fikir kelentong ape kat orang tu.


Kesudahannya nak bagi projek tu less than 1k dan perlukan komitmen. Bos tak bagi amik. Takut kitaorang tak boleh handle. Pulak dah.. Aritu pun ade orang datang nak bagi projek apa tah. Suh interview.. Senyap aje. Tu yang malas nak interview bagai. Atleast bagilah jawapan. Ni tak macam gantung tak bertali pulak. Hewhew. Over ~


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com