02 May 2012

Bila bercerita pasal bakal suami

di taip oleh Myee at Wednesday, May 02, 2012

Bila nampak mamat tu jadi imam je dekat surau,mesti hati ni sejuk sangat. Selalu jugak nampak dia jadi imam. Hati rasa terpikat. Ye lah dapat jadi imam untuk kawan-kawan apetah lagi nanti jadi imam untuk keluarganya nanti. Setiap orang pasti inginkan macam tu. Lagi-lagi aku setiap hari impikan. Yelah kalau boleh nak la yang mampu membimbing aku sekaligus anak-anak ku kelak.

Aku bukannya orang yang sempurna sangat pun cuma nak mencari orang yang dapat bimbing aku dan anak anak aku ke jalan yang diredhai. Kalau boleh ada kelapangan untuk solat jemaah selalu supaya taklah aku malas-malas. Kadang tu aku jeles bila balik kampung tengok sepupu aku dengan bini dia berjemaah. Tak kisah la aku nak tengok anak dia pun time dia solat. Masuk waktu je dia cuit bini ajak solat.. Untungnyalah dapat suami macam tu.. Tahla bila kawan cerita pasal kawen, aku tak kisah sangat pun even aku kawen lambat pun. Lambat cepat tu dan tertulis cuma aku takut dapat suami yang tak mampu untuk membimbing aku je. Tah la.. Mungkin luaran kita nampak orang tu sempurna di mata kita, tapi akhirnya bila tembelang dah pecah tak kecewa ke?. Tahla..kadang tu aku mampu berserah je tentang jodoh ni..


Aku cuma berharap dia akan untuk berubah menjadi yang lebih baik


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com