24 November 2009

2nd days of interns

di taip oleh Myee at Tuesday, November 24, 2009

-->


Bangun pagi tadi beria siap awal sebab nak breakfast. Nasi lemak siap. Cari belakang umah tiada pulak kedainya..pegi la kat desa tasik nun..berbaju biru kasut crocs la.sebab pakai kasut nurse putih tu melecet kaki..eee..siap ada gelembung air. Tu la, over sangat semalam. Sampai seperti biasa jadi jaga pintu. Ye la access card still tak dapat lagi..dok la aku di tangga. Dengar je bunyi teeet, aku pe lagi cover2 la baru kuar lif.heee..suh pakcik tu tahan pintu jap..pakcik yang kuar tu dok tengok pelik je pehal budak ni. Dua tiga ari ini aku senyum badak la. Nanti kata menyombong pulak.
As usual <----- span="" style="color: #000099; font-size: 85%;">
poyo gila baru ari kedua
Tak ramai orang kat department IT. Padahal jam menunjukkan pukul 805. Lama juga aku jadi guard. Akak fiza je yang ada. Lain tak tahu mana hilang. Encik Sharul ada convention apa tah. Nevermind yang pasti abang madi dating ari ini. Camne la rupa dia. Aku da selongkar pc semalam. Ada la Nampak pic dia..hee~~ ok je tak la muka cam samseng ok. Abang Madi masuk dia malu-malu..eik..bukan aku ke yang patut malu? Dia ajar la aku cam mana nak scan pic. Ye la, len scanner, lain caranya. Mengigil tau dia tunjuk cara-caranya. Tak paham mengapa perlu begitu. Bayangkan satu negeri berapa daerah? Dalam daerah berapa usahawan? Banyak la juga kena scan. Apa yang aku belajar SAFETY AND HEALTH, kita tidak boleh terdedah kepada cahaya sebab akan berlaku komplikasi kepada tubuh. (nanti aku google and update later ok) menjelang petang siap la 4 setengah negeri. Negeri Sembilan, Kelantan, Kedah, Selangor dan Pahang tak siap lagi sebab jam da pukul 5.
Ada suatu ketika tu ada rombongan meminang datang ke tempat aku.. (eh melawat+ tak de kerja)
Ye la, konon nak berkenalan dengan budak praktikal. Dah la main bedal panggil aku NADIA. Da tak de nama lain ape. Nadia kat KWSP nun..
Encik X: “dok mana?Genting? Terengganu?”(mana dia tau da aku blaja sana?)
M: “area sini je”.
Encik X: “da kawen belum?” (apa punya soalan daa…)
M: “belum. Tak dop calon lagi” (terkeluar Terengganu la pulak.)
Encik X : “bagus, Abang pun lom kawin lagi” (ceit..tiba2 abang pulak)
M: senyum badak
Mereka pun blah. Lor..mau Tanya itu je. Hampeh betul
Nasib baik akak and abang IT backup. Lau tak lama aku di kerjakan. Akak fiza cakap baru 2 hari da glamour. Tu baru sikit yang Nampak.lau ramai lagi, adoi.. tercabut besi-besi gigi aku lau macam tu ari-ari kembang punya pasal. Tengah syok scan, tiba-tiba perot meragam la pulak. Risau aku toilet dia. Open air gitu. Orang lalu lalang. Tak kisah laki ke pompuan tau. Aku bukan apa, kang feel sangat malu lak bau semerbak sampai keluar. Kang time nak kuar toilet ada pulak yang lalu. Tak ke malu. Lau terkentut kuat ke. Dengar la pulak kat Abang AA yang dok berhampiran situ. Ish.. ape punya design la. Tak bagus betul. Nak tak nak, pegi je la sebab tak tahan. Da siap tunggu lama dalam tu takut la kot kuar ada yang tersenyum pulak. Nasib menyebelahi aku kali ini.
Lupa pulak. Pagi tadi ada lagi lagu Negaraku, doa dan azan. After lunch kol 230 wajib ye lagu patriotik. Hahah…dok syok mengscan terkejut dengar lagu JALUR GEMILANG, 1 MALAYSIA ngan ape tah lagi.eh semalam aku tak sedar kot. Ye la. Dok mengadu mesej ngan nadia bawah meja. Sibuk Tanya masing2 wat keja apa.
Tadi aku pergi HR mintak access card. Ye la. Tak kuasa nak jadi guard esok. Aku punya tak siap lagi. Aku cakap la susah nak masuk ye la. Ko tau je la bahagian IT macam mana. Biar la akak tu nak bebel ke. Ada aku kisah? Masa balik tu aku rasa aku salah punch sebab aku punch in, tak out. Ye la. Mana la nak reti. Sok nak Tanya abang madi la. Dia sangat seronok sebab ada assistant. Nanti bila da siap scan boleh la upload and settle portal dia. Ye aku akan bantu mencantikkan lagi portal itu. Memang aku nak pun sebab tak reti sangat la nak buat system ni.
Boss pun macam seronok sebab portal tu digerakkan semula. Aku lagi la bangga ok. da la later update ok. tadi tak sempat la nk update cam semalam.kan busy. Sok kak fiza tak datang..alar..lambatnya nak tunggu orang on kan pc sebab tak tau password..bagitau jeee laaaaa…kan senang. Tak payah nak on kan pagi and after lunch.

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com