18 February 2012

Bila cerita pasal kahwin

di taip oleh Myee at Saturday, February 18, 2012


Asyik-asyik cerita pasal kahwin. Yelah kawan semua kan sibuk nak kahwin. Aku pulak makin dengar ada masalah dan rintangan mereka nak kahwin, aku risau. Sampai tanya dekat ka soalan "untuk apa kahwin?" ka pun jawab dengan ayat yang menyenangkan hati. Mana taknya tengok kawan semua last minit buat preparation.  Risau aku tengok. Tak cukup duit lah, tak cukup itu lah, budget itu lah, budget ini lah. Yelah nak bagi makan orang datang lagi. Aku tengok harga makanan dekat rm12 untuk sekepala dekat kolumpo ini. Mau jemput dekat 2000 orang. Darab dengan 12 dah berapa pulak jumlah dia. Pelamin pulak tak main ratus-ratus. Main ribu-ribu. Lepas tu nak upah orang amik gambar lagi. Mau ribu-ribu gak. Gila lah. Semua main ribu. 

Patutlah masa belajar dulu ada pensyarah tu cakap, kalau nak kahwin, kahwin awal-awal. Kalau lambat macam-macam fikir. Macam apa yang aku hadapi sekarang ni lah. Fikir tu tak kena, fikir ni tak kena. Kadang tu buat tak tahu je. Ye lah memandangkan gaji aku dapat sekarang pun tak cukup. Macam mana nak hidup berdua, bertiga, berempat. Haishhh.. Dengan bayar kereta 500, duit hutang piutang 500, saving demi masa depan lagi, duit tol dan minyak dan parking lagi 300, dan sewaktu dengannya pun aku tak mampu nak hadapi sekiranya berlaku kecemasan. Tahlah.. Lepas tu cerita dekat eton pasal duit. Dia cakap ada rezeki nanti. Tetiba cerita matang pulak. Sebab ikut pengalaman dia nak tunang minggu depan, sebelum ni konon nak menyimpan, alik-alik habis kemana tah. Minggu depan majlis, duit dia ada banyak lagi sedangkan aku tinggal 100 dalam purse. Haish.. Memang rezeki kot. Duit aku habis sebab big sale airasia. 







dang..


beli tiket flight untuk dia..

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com