20 August 2013

Hari hantu lapar

di taip oleh Myee at Tuesday, August 20, 2013
Pagi pergi kerja macam biasa park dekat area taska rumah ni. Melintas jalan, jalan sikit sampai opis. Bape minit je pun. Tiba-tiba romeo cakap ada orang tebang pokok area situ. So nak tak nak aku kena alih kereta. Nak park area opis lah kan. Sambil tu baca rabbi yassir wala tu assir. Untuk mudahkan urusan aku harini lahkan. Sekarang ni dok amalkan tu tiap hari. 

Pusing tiba nampak parking kosong. Tengok kereta baru masuk. Takde rezeki aku. Takpelah cari lagi. Tiba nampak kotak kuning, kosong! Alhamdulillah..

Petang tu balik kol 6lebih jugak. Tengah jalan-jalan nampak asap. Pastu macam ada benda terbang. Ala macam abu tu! Tengok ade cina bakar-bakar dekat dengan kereta aku! Sudahhh. Teringat bulan 8. Hari hantu lapar. Dulu dekat dungun, dorang akan buat majlis pe tah. Bising jugaklah. Terjumpa bangla kot dia cakap chinese tengah pray. Siap buat tangan macam gong xi fa cai! Aku jenuh pusing nak pergi ke kereta. Takut kot abu ke pebenda melekat! Dapat masuk kereta, macam nak muntah! Bau pe benda tahlah.

Tiba teringat bos cakap, kalau balik maghrib ke lau kita g mana-mana tempat yang spooky macam tu, singgah lah mana-mana untuk tinggalkan benda yang ikut kita. So aku dengan nebes dekat nak maghrib tu, terus start kereta pergi The Mines! 

So aku da tinggalkan benda tu dekat mines! Nasib lah.. Google tengok esok means arini (20aug2013) memang hari itu. Patut takde cina dekat mines tadi! Lol





0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com