07 March 2013

Bila malas cari kerja lain

di taip oleh Myee at Thursday, March 07, 2013
Aku ni jenis yang ikut suka. Ikut kata hati, ikut kepala aku. Bila kerja aku suka ikut bila mata ni celik, bila rasa nak balik dan ikut suka lah macam mana. Bila mak pak aku mintak resume suruh kerja situ sini aku tah. Tak nak bagi. Sebab aku tak suka nak bangun pagi sangat. Tak suka nak gerak pergi kerja jem, perlu keluar rumah 640. Aku tak suka bila bangun pagi lemau,sepanjang hari akan lemau. Sebab dah set dekat otak kot.

Kerja sekarang sepatutnya kena masuk 830 balik kol 530. Tapi aku boleh masuk ikut suka. Aku pergi kol 9, 9 lebih macam tu lah. Balik pun ikut mood. Dah boring bercoding, awal je aku balik. Tapi kerja macam ni kadang tu sakit lah jugak bila deadline. Tapi sebelum deadline aku takde pun buat kerja sangat. Pasal cuti pun ok. Boleh ikut suka. Apply awal, bos tak approve cuti gak. Bila cuti takde orang kacau. Cuti je ikut suka. Cover la balik sabtu or ahad
Sendiri mau ingatlah kan. Time lunch pun ikut perut. Kalau dah lapar pukul 1230 tu, pergi je makan. Kadang siap balik masak-masak, golek lagi tu. kat mana nak dapat macam ni. Pasal gaji aku masih leh bertahan lagi. Dah bayar semua-semua ade lah jugak untuk saving. Kawan sini ok je lagi. Tah. Tak sampai setahun kot aku. Kang ingat aku yang bermasalah. Aku nak stay sini sampai aku kawen. Leh la jimat duit opis belakang rumah. Now aku dekat client. Claim banyak jugaklah. Tah nantilah aku fikir kehidupan mendatang. Tapi sekarang aku bahagia lagi disini

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com