01 November 2012

Bila tunang tak jadi part2

di taip oleh Myee at Thursday, November 01, 2012
Cupcake yang dah tak cantik tu aku simpan balik dekat rumah sebab kawan ni takut mak dia marah pergi merayu. Kalau aku pun macam tu jugaklah. Takut kantoi dengan mak,suruh kawan simpankan. Tak pun sorok lah mana-mana.
Siang tu aku mesej boipren kawan tu,cakap nak hantar dalam pukul 7lebih ke 8 macam tu. Kawan aku tu balik kerja jem, sampai umah aku kol 8. taknak kantoi, bawak kete akulah. Dah la penat otak bercoding, nak drive ke senawang pulak. Sebelum pergi boipren cakap "jangan turun kereta!tunggu je dalam kereta.biar dorang setel hal dorang!". Tapi....plan kitorg lain.. Otw tu A(boipren kawan) mesej "lau nak sampai tunggu tau. Saya nak mandi kejap!" Reaksi aku WTH?! Perlu ke nak gtau aku.. Ayat cam geli. Aku kan pemandu berhemah. Sejak nampak flash aes,nebes nak bawak laju. Dekat nilai, A mesej tanya dekat mana. Ish beria kau! 
Sampai depan tesco, call A cakap nak sampai dah. Konon taktau rumah dia. Masuk simpang,depan tu sekolah. Kawan ni turun dekat situ. Elok je dia turun, de motor lalu. Ingat boipren dia. Nebes da ni takut plan tak jadi. Aku teruskan la cari rumah dia. Nasib baik motor tu bukan A. Sampai dia memang tunggu aku. Suara kelakar gila tanya dah bayar ke. Bagi sekali dengan kad pe tah kawan tu kirim. Nasib dia tak perasan kot aku. Yelah. Boipren kawan ke tunang kawan ke laki kawan ke, mesti kenal aku. Bagi terus pusing amik kawan. Lemah lutut rasa. keras betul A ni. lau aku memang dah babiai(ayat baru plus mencarut!). tak kuasa aku laki macam tu. lom kawen perangai macam taik, da kawen tah macam mana. mintak2 la boipren tak macam tu. tapi da pesan awal-awal, buat je perangai memang babiai. lantaklah tak kawen lau perangai laki macam tu.
sampai hari ini 1nov, si A ni masih berdiam diri.. bodoh betul. pengecut! atleast berkata la kata putus. ni suh bapak dia cal bapak pompuan cakap tak jadi tunang. memang babiai. de kawan lain cakap laki ni tak sunat lagi kot! duniawi..duniawi...
itu sahaja ye kisahnya emi dan een yang mahukan sambungannya.. saya gigih mencari rezeki sesuap nasi setelah beberapa hari MIA di opis.. weeeee
Published with Blogger-droid v2.0.9

1 pujaan hati:

Sharif Azreena on November 1, 2012 at 1:16 PM said...

huhuhu.. nasib org lain2..
sib baik laki aku aritu kata nak tunang, jadi je tunang walaupun cut cost bagai. kata nak kawen pun jadi je walaupun kelam kabut je. hehehe

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com