08 July 2012

Bila dah jumpa rumah

di taip oleh Myee at Sunday, July 08, 2012

Dah lama usha rumah. Nak kata rumah bersama tak kot. Tapi boipren memang nak beli rumah sebelum  kawen. Bagus betul boipren. Tahun lepas azam nak sambung degree, dah tercapai. Aku tolong sikit-sikit je. Bagi support tu lah. Tahun ini azam nak beli rumah pulak. Aritu saje tengok-tengok rumah, alik- alik ada berkenan. Tengok harga mahal la jugak if dekat kulai. Tunggu dia balik baru pergi tengok. Rumah area kulai. Ikut lah dia nak beli dekat sana. Kang aku 'tak jadi' dengan dia, beli rumah area melaka la pe la macam merepek pulak kan. So pape hal, kulai pun kulai lah. Dia balik, pergi tengok area tu macam ok. Aku jenis tak kisah lah macam mana pun. Janji rumah kasih sayang kan. Dia sibuk nak rumah tepi lah tu lah ini lah. So tanya sana sini ada yang ok ada yang tak. Part tak boleh blah ada orang cakap tempat tu tak ada insfastruktur. Tah nak apa tah. Nak shopping complex ke nak apa tah. Aku dah bosan dengan kehidupan KL yang serabut yang terlalu banyak insfrastruktur ni. So memang tak kisah pun lah. Boipren memang tetapkan hati memang nak beli jugak rumah ini. Dia dah berkenan sangat. Aku on je lah. 

Akhirnya dapat jugak rumah tepi. Tapi kena bayar lebih sikit sebab loan dia macam tak lepas. Jenuh nak cari 13k lagi menjelang rumah siap. Rumah dijangka siap lagi 2 tahun. Maknanya lagi 2 tahun dari sekarang baru aku akan berkahwin. Tak kisah lah pasal ni semua. Kalau kawen awal-awal pun, sorang KL, sorang kuching tak best jugak. Tunggu lah dah stabil nanti. Tak pe lah if kawan-kawan semua anak dua tiga menjelang aku nak kawen nanti. Nanti aku dah kawen, buat anak sebanyak boleh sebelum menjelang umur 35. Pengsan ~

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com