18 June 2012

Bila cerita pasal kerja lagi

di taip oleh Myee at Monday, June 18, 2012

sebenarnya aku dah bosan dengan life sekarang dimana kena drive dekat 2 jam lebih dalam sehari darab dengan 5hari bekerja. kau bayangkan bosan tak hidup aku. kalau jalan ok takde hal. ni macam macam perangai driver. kerja ok cuma aku dah muak tengok coding. aku macam nak kerja relax. tak payah fikir lagi time balik. contoh macam kerani ke buat filing ke. haha. memang la nampak mudah. tapi gaji kecik lah. Tapi aku macam ada niat nak ajar budak tuisyen ke buat coklat ke buat event ke. Tapi aku takut tak mampu. Takut tak dapat puaskan hati orang. Tahla. Apa yang aku nak pun tak tahu.

Aku ingat nak cari kerja dekat area rumah ni je. Boleh la jimat dekat 500 tambang minyak,tol dan makan. Leh aku simpan lebih untuk kawen ke. Pergi umrah ke. Tahla. Aku rasa sebab apa tak seronok kerja pun tak tau la. Maybe aku rasa bersalah if aku ponteng,sian kat orang yang naik dengan aku kot. Tahla..tapi tu leh kira upah kot aku anta dekat umah dorang dari dorang kena turun naik bas or teksi. Kalau nak kira masa aku bazir lagi banyak kot. Tu lah kehidupan.

Penah aku bayangkan hidup ini macam cerita time ke ape tah yang justin timberlake berlakon tu. Masa itu emas bak kata pepatah dlu-dlu. Kalau kau takde duit,or susah bila masa ko habis,ko mati dekat situ je. Agaknya melambak orang mati dekat atas jalan kot sebab jammed. Tahla.. Kalau kerja separuh mati tapi hidup kau tak enjoy tak boleh jugak.

Now aku harap kehidupan aku akan sempurna seperti aku lihat orang lain sedangkan setiap mereka ada cerita sedih tersendiri.

Published with Blogger-droid v2.0.6

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com