01 April 2014

Cerita mendobi

di taip oleh Myee at Tuesday, April 01, 2014
Mesin basuh rumah dah rosak. Aku ada lah plan nak beli baru. Share dengan adik aku. Tapi mak aku cakap takpayah! Dia takpayah nak basuh kain. Bapak aku anta dobi. Tugas dia lipat kain je. Kan dah senang tugas dia. Tak payah cuci, sidai. Eh sidai tu memang dah lama tak sidai pun. Rumah ada dryer. So keringkan lah dekat situ je. Takyah risau hujan. Lagipun bil tinggi pakai dryer tu. 

So moral off story, mak aku kerja senang takpayah basuh kain, bapak aku jimat bayar letrik. 


Aku? Pergi kedai dobi seminggu sekali. Kalau aku rajin, memang basuh tanganlah. Lari budget aku. Seminggu rm6 tu. Lepas tu dobi ni sebelah speedmart. Habis jugaklah duit aku. Time tu teringat sabun mandi nak abis lah, ubat gigi abis lah, biskut abis. Macam semua benda nak abis. Benci betul. Habis jugak la tawaf speedmart tu. Cuci 20min, keringkan 40min. Lamaaaaa nak tunggu. Habis juga 1 episod emergency couple. 



0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com