06 February 2014

Cerita pasal nama anak

di taip oleh Myee at Thursday, February 06, 2014
Dok tengok fb, nampak pemain bola tu, bini dia dah bersalin. Anak dia nama sekian sekian. Aku tengok komen, entahla. Orang komen tu tak guna otak ke apa. Sebelum tanya maksud tu, google la. Ni tak, dok kutuk cakap macam-macam. Baby tak berdosa tu korang buat macam tu. Macamlah nama korang tu maksud elok sangat. Even nama maksud kemain lagi, tapi perangai kau tak serupa maksud tu, tak boleh pakai jugak. Entahlah. Orang tu sakit bersalin, korang dok mengata nama anak dia bagai. Itu terpulang dekat dia. Aku emosi ni sebab aku penah jugak terfikir nak letak nama anak gitu. Korang sibuk cakap esok laki budak tu tergeliat nk sebut nama dia. Itu masalah bakal suami dia. Bukan masalah korang. Lepas tu sibuk nak eja jawi nama budak tu. Cuba tengok nama korang tulis jawi macam mana! Pandai ke idok?! 
Ejaan dia dengan bawah ni lebih kurang je. 
Ada aku baca komen tu cakap maksud dia kunci kepada kemungkaran. Jahatnya lah hati manusia. Takkanlah mak bapak dia nak letak nama gitu. Ada lagi tu siap cakap sempat buat anak lagi. Apalah busuk hati. Dorang dah kawen, mestilah ada masa. Pandai-pandailah bahagikan masa. Pelik aku dengan manusia sekarang. 


Esok anak letak nama fatimah,zainab. Kalau mulut macam apa jugak, aku tak tahula..

Ok cancel letak nama khayla. Berangan nama lain pulaklah!

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com