08 September 2013

Sambungan kisah kemek secoet

di taip oleh Myee at Sunday, September 08, 2013
Yang aku tau kalau report accident kena pergi balai polis trafik jalan bandar. Jenuh jugak lah aku drive kete member ni. Dia punya break tinggi semacam, ke time tu seat aku kedepan sangat tah. Dah la jem. Mau tekan break je lah kan. Sampai lenguh la pergelangan kaki kanan aku. Sampai depan tu akak tu mesej menyakitkan hati. Dan-dan nak setel luar. Kalau dalam 150-200 ada lah duit nak bayar. Kalau 700-800 claim insurans je lah. Tu pun gatal mulut aku bagi idea. Geram, bengang, memang masuk balai je lah buat report sebab last mesej kat akak tu "KITA SETEL BALAI". Wah gitu macam dalam drama.

Dekat luar tu ada lah kereta park banyak- banyak. Main parking je lah. Pastu tanya cinapek dekat luar tu, boleh park sini ke? Dia cakap entah. Dia pun tolong tengokkan kereta orang. Dekat tempat aku park tu ada tulisan dekat jalan tu. yang aku nampak ETA KEMAL? Yelahhh dah kete dok park dekat situ. Jenuh gak la membaca dan menghuraikan teka teki. Rupanya KERETA KEMALANGAN! Lahhhh tulis lah dekat atas jugak. Jenuh aku nak mengeja dekat situ. 

Masuk balai, isi form, terus nombor dipanggil. Yelah sampai dekat nak maghrib. Nasib baik uzur, so takdelah kalut nak macam hal. Dok cerita dengan polis pasal kejadian. Taip surat bagai menyempat tanya aku dok mana? Kerja apa? Gurau mesra pulak kan dekat situ. Dah abis taip report, kena jumpa sarjan menyempat abang polis pesan kalau pergi makan sup meletup, terserempak tu, tegurlah.. Ehh nak pulak aku tegur dia.

Jumpa sarjan cerita pasal kes tu. Dok lukis bagai macam mana kejadian berlaku. Tunjuk gambar kemek secoet, sarjan tergelak je. Pastu mula macam taknak la setel kan sebab boleh buat dekat luar berapa je, tunjuk kat polis lain, ade plak pomen pun dia cakap tak sampai 700-800. Cerita pergi perodua, dia nak tukar satu pintu, cat 1 pintu bagai lagi. Tu yang terus nak claim. Duit tu boleh beli iphone 5, ipad mini weiiii. Sarjan tu dok tengok aku. Cakap muka familiar. Duduk mana? Bts! Ohhh saya dulu duduk desa tasik. Tanya aku umur berapa. Pastu dia cakap umur aku 22 wehhh. Tanya selalu pergi sg besi area cendol sana tak? De kedai buku situ selalu pergi sana ke?? Aku kalau nampak majalah ke suratkhabar, memang de menyinggah pun. Agaknya dekat situ lah dia pernah nampak aku. Tanya sekola mana? Cakap bts. Anak dia pun sekolah situ. Pibg sana. Tanya bapa nama apa? Bangga weh nyebut M! Hahaha. Walau ejaan tak sama, bunyi sama kot. Siap aku tunjuk lagi gambar bapak aku. Femes jugak aku. Ingat nebes jumpa polis. Tapi tak pun. 


Sudahnya, ,member aku kena saman 150 dari nak bayar 700-800 repair secoet tu. sudahnya nasib ko la akak tu. 


MORAL OF THE STORY: park kereta elok-elok. Masuk tempat parking. Takpayah nak park tepi-tepi jalan. Takde parking, cari sampai dapat! Kalau takdapat, takpayah lah pergi!

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com