04 March 2010

aku punya sukalah

di taip oleh Myee at Thursday, March 04, 2010
hari itu hari jumaat
ada maulidur rasul dekat UITM
aku mula-mula nak pergi
tapi mereka plan untuk pakai
baju merah
tudung merah
semua merah
macam MERAHNYA MAK NGAH
then aku suggest la pakai tudung putih sebab tak semua merah sama kaler
then aku ada idea la nak pakai riben kat kepala
pastu bagitau lah dekat JUNIOR.
mereka tidak mahu pakai tudung kaler putih
dorang beli bunga kaler itam. (macam bunga orang mati je)
sebab nak match dengan tudung merah
kalau pkai tudung putih, macam-macam kaler bunga boleh je match.
budak laki pakai macam-macam kaler tak pe.. diskriminasi betul
then malam tu tido lewat
maka tak pergi la perarakan itu
pagi terkejut dalam pukul 745
sangat lah malas memandangkan kerna pakai semua kaler merah
maka aku pun meneruskan tido
lagipun penat jual tiket wayang
ye la. 6 blok kot aku panjat
tu yang letih gila.
kol 815 koordinator program call
hmmm..budak-budak ini mengadu lah tu.
takpe la.
ikut suka korang la. 
aku peduli ape
then next day ada kem it
aku dengan nadia AJK HADIAH
so tugas aku beli hadiah je la. nak suruh jadi tenaga pengajar lah apa lah.
tau je lah dungun ini. tak tahu la nak beli apa, kedai pun tak banyak
nak itu la, nak ini la. mereka main order saja
nak balut lagi, nak tempah barang lagi.
masa event aku, semua aku buat.
cari hadiah, order makanan, balut hadiah dengan budak-budak ni, jemput pergi event. macam-macam lah
paham dorang ini macam mana. dari aku saki hati, biarlah aku penat sendiri.
kem it itu pun aku tak pergi jugak.
sebab jual tiket lagi.
dorang pun tak ajak pun..
tapi petang itu aku ada singgah kejap.
tapi dorang buat bodoh je.
aku pun blah la.
peduli apa aku
ingat aku heran sangat
keesokan harinya, ada dua tiga lecturer tanya kenapa aku tak pergi ke dua-dua event tu..
hmmm.. wanted sangat lah aku ini.

bila aku ada, korang buat tak tahu je
bila tiada mencari pulak
tak paham dengan mereka semua

0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com