04 May 2015

Run Maisarah Run April 2015

di taip oleh Myee at Monday, May 04, 2015


Mula mula nak register run yang ni 5km. Tapi 5km tak dapat medal. Yang ada 10km je dapat medal. Tu pun dah full. Ada bila tah dia open balik, tak sempat sebab takde duit. Dok la hadap page fb untuk event ni kot ada orang tak dapat pergi. Lama jugaklah tunggu. Tetiba last minit ada orang nak jual. Aku tanpa fikir panjang beli je la. Rm65. Set dengan orang tu jumpa dekat tesco ampang. Memang gigih balik keje jem pegi amik race kit.

Beberapa hari sebelum larian, memang tak lari langsung. Malas tahap tak tahu nak kata apa. Lepas tu period pulak. Memang cari pasal la. 

Hari kejadian, elok je tunggu dekat menara ikhlas, kilat petir hujan ribut. Time tu dalam 745. Sepatutnya start pukul 815 macam tu untuk 10km. Lepas 815 masih hujan ribut kilat petir. Kalau still hujan sampai 830, dorang cancel run dan beratur amik goodies dan medal. Semangat aku dah down time tu. 


830 still hujan dan kilat. Ramai dah beratur amik goodies dengan medal. Aku pun nak pergilah redah, tapi kitaorang pegi tengok booth dulu nak amik makanan. Sampai je ada yang dah dekat garisan permulaan, aku dengan nebes, masuk line. Kekonon nak lari jugak kesahnya. Masa tu masih hujan lagi. Semua dok jerit "we want run!". Aku dah debar. 

845 hujan dah renyai, run diteruskan sebab mereka beria nak run! Aku pun terjebak sama! Track sangat licin okay. Aku dah la kalau kena hujan memang pening. Tapi aku habiskan 10km aku.







Travel buddies, run buddies, opismate.

Aku dah la tak pernah lari 10km. 2jam jugak la time aku. Jalan je banyak. Lagipun lari sensorang. Apa nak kisah belakang aku ramai lagi. Haha

Tak sabar tunggu mei. Ada 4 run!
9 to 5, milo, retro run dengan tm run!


0 pujaan hati:

Post a Comment

Layan maisarah membebel

 

Designed ByMaisarah| 2011-2013 inimaisarahpunya.blogspot.com